محمد قانع 9 ساله از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری استان یزد، دیپلم افتخار نوزدهمین مسابقه‌ی بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن را کسب کرد.

یزدفردا:محمد قانع 9 ساله از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری استان یزد، دیپلم افتخار نوزدهمین مسابقه‌ی بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان یزد، « محمد قانع » عضو  9 ساله از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد موفق شد دیپلم افتخار نوزدهمین مسابقه‌ی بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن را به همراه چهار کودک و نوجوان دیگر ایرانی کسب نماید.

بر اساس این گزارش: « محمد قانع » عضو  9 ساله مرکز شماره یک کانون یزد که تحت آموزش‌های لیلا درستکار مربی هنری این مرکز در این جشنواره شرکت کرده بود توانست پس از رقابت با 26 هزار اثر نقاشی از 71 کشور جهان در این جشنواره به این مهم دست یابد.

گفتنی است لیلا درستکار مدت 7 سال است که به عنوان مربی هنری با مرکز شماره یک یزد همکاری دارد. اعضای وی پیش از این نیز برگزیده مسابقه نقاشی بین المللی آب بودند.

نوزدهمین مسابقه‌ی بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن در سال 2011 با موضوعات کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست و مردم، خانواده، همکاری و تعاون در کشور ژاپن برگزار شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با 200 اثر نقاشی کودکان و نوجوانان سراسر کشور در این مسابقه حضور داشت که در نهایت 5 کودک و نوجوان هنرمند ایرانی جایزه‌ی طلا، نقره، دیپلم‌ افتخار و جایزه‌ی ویژه سال بین‌المللی شرکت تعاونی‌های این رقابت معتبر هنری را به خود اختصاص دادند.

در این رقابت هنری علی فقهی پسر 7 ساله از استان خوزستان جایزه‌ی طلا به همراه لوح تقدیر را از آن خود ساخت و دو جایزه‌ی نقره‌ای به همراه لوح تقدیر نیز به تینا ثنایی 8 ساله از تهران و حمیده خاکسار 11 ساله از اصفهان تعلق گرفت.

دیپلم افتخار این مسابقه نیز به محمد قانع 9 ساله از یزد اهدا شد. در عین حال یاسمن الهی 8 ساله از خوزستان را شایسته دریافت یک لوح یادبود (جایزه‌ی ویژه‌ی سال بین‌المللی شرکت تعاونی‌ها) دانست.

در مسابقه‌ی این دوره، موضوع تعاون نیز به مناسبت نام نهادن سال 2012 از طرف سازمان ملل متحد به عنوان سال بین‌المللی شرکت تعاونی‌ها، به موضوع‌های مسابقه افزوده شده بود به همین دلیل برگزار کنندگان تنها 20 نفر را شایسته دریافت این لوح‌های یادبود معرفی کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا